Pieneen tilaan saa laajan valikoiman, mutta laadun tulee ylittää odotukset
Uimahallin kahvilaympäristössä tila on rajallinen, mutta samalla esillepanoon täytyy panostaa ja tuotteista tehdä houkuttelevia. Jokainen uimahallin asiakas on potentiaalinen uintivarusteiden ostaja ja asiakkaan täytyy löytää kiinnostava tuote esillä olevasta valikoimasta. Olennaista on toteuttaa tilaan sopivat telineet, jotka tukevat myyntiä ja mahdollistavat riittävän laajan valikoiman. Telineitä on saatavilla pyörillä, jotka on mahdollista kuljettaa lukittavaan tilaan yön ajaksi.
”Yksinkertaistetusti mikä on näkyvillä, se myy. Valikoiman pitää olla riittävän laaja esimerkiksi uimapuvuissa ja kokoja riittävästi. Esimerkiksi Zoggs-uimapukuja löytyy paljon värikkäitä malleja sekä pluskokoja useammasta mallista”, kertoo kahvilavastaava Kristiina Rajasalu.
Uikkarin ostaminen sovittamatta on hankalaa, mutta onneksi sovitus on uimahallissa helpompaa, kuin missään muualla. Hämeenlinnassa asiakkaalle annetaan uikkarit mukaan pukuhuoneeseen, jossa asiakas voi sovittaa rauhassa ja maksaa valintansa uintikerran jälkeen.
”Luotamme asiakkaisiimme ja pyrimme tekemään uikkareiden ostamisesta helppoa. Meillä on laaja valikoima pienessä tilassa. Joskus asiakas kaipaa tiettyä väriä tai pluskokoa ja silloin tilaamme sen kätevästi jälleenmyyntitunnuksillamme Klubben Sportin verkkokaupasta. Asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä tuotteiden laatuun, mikä on kuulemma paljon parempi kuin markettiuikkareissa, jotka lörähtävät parin pesun jälkeen”, kertoo asiakkaiden kokemuksista Kristiina Rajasalu.